V torek, 5.2.2019, je v Dravogradu, v čudovitem ambientu dvorca Bukovje, potekal medobčinski otroški parlament pod okriljem osnovne šole Šentjanž. Tema letošnjega parlamenta je bila enaka kot lansko leto – Šola in šolski sistem. Našo šolo sta zastopala devetošolec Klemen Šmon in učenka posebnega programa Maša Šišarica.

Učenci so se razdelili v štiri skupine. V vsaki skupini je bilo sedem delegatov. Delavnice so vodili dijaki Gimnazije Slovenj Gradec. Vsaka skupina je obravnavala eno izmed predlaganih tem:

-odnosi v šoli,

-učne vsebine,

-metode in načini poučevanja,

-šola za življenje.

 

Po delavnicah se je pričela razprava. Najprej o ODNOSIH V ŠOLI. Ugotovitve so bile:

-želijo si več komunikacije med učitelji in učenci,

-nekatere šole že imajo botrstvo, kjer se povezujejo mlajši in starejši učenci, druge si to še želijo,

-po šolah si želijo kotičke za druženje in klepetalne urice,

-strinjajo se, da je uporaba telefonov v času pouka prepovedana,

-želijo si daljše odmore, ki bi bili tudi rekreativni, preživeli bi jih na prostem,

-nekateri so mnenja, da bi lahko bilo vedenje ocenjeno,

-odgovornost za šolsko delo (veliko učencev je nima),

-na nekaterih šolah so učenci strpni do priseljencev, na drugih strpnosti ni,

-tudi disciplina med poukom ni najboljša.

 

O drugi temi UČNE VSEBINE so delegati razmišljali naslednje:

-preveč je učenja na pamet, zato hitro pozabijo,

-želijo si več pouka v naravi, nekatere šole imajo učilnice na prostem, ki pa jih ne uporabljajo,

-želijo več praktičnih vsebin in več praktičnega znanja,

-zavedajo se, da nekateri pri pouku premalo sodelujejo in poslušajo,

-več znanja bi na ta način lahko pridobili že v šoli,

-menijo, da bi se morali predmeti bolj povezovati,

-o NPZ nimajo enotnega mnenja, eni mislijo, da ni potreben,

-drugi menijo, da je v redu, da se preveri znanje,

-mislijo pa, da so NPZ preobširni in se ne strinjajo, da bi bili ocenjeni,

-želijo, da bi si tretji predmet na NPZ lahko izbrali sami,

-menijo, da so šolske torbe pretežke, da je preveč delovnih zvezkov, dovolj bi bil že učbenik in zvezek,

-imeli bi e-učbenike,

-mislijo, da imajo po šolah premalo interesnih dejavnosti med katerimi bi izbirali,

-želijo si tudi več izbirnih predmetov, obvezni bi bili le MAT, SLJ in TJA,

-všeč so jim eksperimentalno delo, kvizi, sprehodi, saj menijo, da si takrat veliko zapomnijo,

-menijo, da je pogosto preveč domače naloge,

-želijo pa si, da jih učitelj preveri,

-strinjajo se, da če nalogo naredijo, ponovijo snov,

-želijo si tudi več dni dejavnosti

 

O tretji temi METODE IN NAČINI POUČEVANJA razmišljajo:

-želijo si več skupinskega dela, ki pa ga naj učitelji ustrezno ovrednotijo,

-menijo, da vsi v skupini ne morejo dobiti enake ocene,

-želijo spoznavati delo po ustanovah, tovarnah, da bi se lažje odločili za poklic,

-imeli bi več ekskurzij in šol v naravi,

-radi bi, da se bi več ocen pridobilo še na drugačen način (referati, seminarske naloge),

-menijo, da je ocenjevanja pred konferencami preveč,

-želijo si, da bi bilo ocenjevanje bolj enakomerno razporejeno čez celo šolsko leto,

-želijo, da  bi si posamezniki lahko izbrali, na kakšen način bi pridobili ocene,

-predlagali so, da bi bili vzgojni in izbirni predmeti ocenjeni opisno,

-če se bi opisno ocenjevanje izkazalo kot dobro, bi postopamo tudi pri ostalih predmetih imeli opisno oceno,

-imeli bi več krajših ocenjevanj,

-testi naj bi vsebovali osnovno znanje brez podrobnosti.

 

O zadnji temi ŠOLA ZA ŽIVLJENJE menijo:

-veliko znanja, ki ga pridobijo v šoli, kasneje ne bodo potrebovali,

-menijo, da v šoli pridobijo premalo uporabnega znanja,

– imeli bi več praktičnih vsebin (kuhanje, likanje, prva pomoč),

-gospodinjstvo tudi v 7. 8. in 9. razredu,

-imeli bi več praktičnih predmetov,

-želijo, da bi lahko izbirali med več izbirnimi predmeti,

-poklicno usmerjanje bi začeli že v 7. razredu,

-kot predmet bi imeli tudi bonton, drugi menijo, da jih morajo bontona naučiti starši,

-menijo, da se nekateri starši preveč vmešavajo v šolo in v delo učiteljev.

 

Regijskega parlamenta na Ravnah se bodo udeležila Maša Šišarica. Čestitamo!

 

Metka Kordiš